Thursday, July 5, 2012

Simpulan kasih ~~

Assalamualaikum...

Picture Simpulan kasih... kredit untuk kamera saya =)

entry kali ini nk cter sikit tentang simpulan kasih... Rasanya ade juga yg tak tau simpulan kasih tu ape kan?? simpulan kasih tu sejenis kuih raya... tapi sesetengah orang pangil popia simpul, ade jugak yg panggil mini popia.. simpulan kasih ni salah satu kuih raya yg saya jual tapi selalu nya amik tempahan dalam 15 balang je untuk kuih ni sebabnya sangat lama nak buat...siapa yg pernah buat memang tahu rse buat kuih ni mcm mana... selalu nya saya akan jual kuih ni rm20 sebalang tapi balang kecil je... Ada sesetengah org kata mahal nak dibandingkan dengan dekat luar kata nya... tapi sebenarny sebab harga nya rm20 sebalang ialah inti yg digunakan.. kt luar kebanyakan nya gune inti sardin n udang kering je tu yang murah tapi saya guna inti serunding daging atau ayam.. rasa dijamin lebih sedap.., insyaAllah.... nak order? boleh2 tapi tahun depan boleh la sbbnya kuih ni paling laris.. so tempahan untuk kuih ni da ditutup pada minggu pertama kuih ni di promote tahun ni sebab nya ramai yang cari.. susah nak cari yang guna inti serunding daging and ayam kata mereka.... Alhamdulillah rezeki Allah bgi byk tempahan yg saya dapat... tapi if ade yg nak order kuih lain, boleh la... murah2 saja.. nak boleh PM saya... =)

~antara kuih raya yg dijual~

~Antara tempahan kuih raya yang di ambil tahun lepas~

Antara kuih raya yg saya jual yang tiada dalam gambar: Almond london, tart nenas, tart blueberry, kuih dahlia, semprit,african mambo, coklat rice, cornflake madu, cornflake coklat dan banyak lagi... Sesiapa yg nak tempah boleh lah PM saya... Terima Kasih pada kawan2 yg selalu ambil tempahan dengan saya dan sekaligus membantu seorang pelajar menyimpan wang simpanan untuk berkahwin.. hehehehe =p acah mak enon =p


p/s: tempahan kuih raya dah dibuka sejak 21hb june 2012 hari tu, dan tempahan akan ditutup pada minggu pertama puasa.. kuih raya pulak akan dapat pada minggu ketiga atau minggu terakhir puasa..

No comments: